Edith és Marlene

Manna Produkció

A francia Edith Piaf és a német Marlene Dietrich találkozása sorsszerű volt, a XX. század két zsenije szélsőségesen más habitust képviselt: Piaf az önpusztító szenvedély, Dietrich a végletes fegyelem és a profizmus útján járt.

  • Betekintő 0
  • Betekintő 1
  • Betekintő 2
  • Betekintő 3
  • Betekintő 4
  • Betekintő 5
  • Betekintő 6

Mészáros Márta olvasatában ez az előadás nem csupán a két ikon megidézéséről, hanem a nagybetűs Nőről szól, a nőiességről, ahogy Edith és Marlene idejében érezték, látták, de arról is, hogy mit jelent most a XXI. század elején nőnek lenni.
„Különös élmény számomra, hogy bő huszonöt év után újra életre kel Budapesten az Edith és Marlene, amit Mészáros Márta biztatására írtam a Pesti Színháznak, és amit ismét Ő rendez. A darab a prágai, a pozsonyi, és a varsói bemutatók után ismét „hazatér” és megint két csodálatos színésznő lép benne színpadra.
A francia Edith Piaf és a német Marlene Dietrich találkozása sorsszerű volt, a XX. század két zsenije szélsőségesen más habitust képviselt: Piaf az önpusztító szenvedély, Dietrich a végletes fegyelem és a profizmus útján járt, s hogy kinek volt igaza – azt döntsék el a nézők! Ma nem mernek róluk írni, ilyen őrültségekbe csak fiatalon vág bele az ember.
Amikor az üres papír fölött ültem, azon töprengve, hogy hogyan is lépjenek színre és szólaljanak meg ezek a csodálatos nők, Piaf dalait hallgattam, és beleborzongtam. Egyet ígérhetek, Önök is hallani fogják a dalokat, és Önök is borzongani fognak.”

                                            Pataki Éva